میز تاریخ طرفداری به دربی روز 25 خرداد ماه سال 1365 اختصاص دارد

در روز 25 خرداد ماه سال 1365 تیم فوتبال پرسپولیس تهران در نیمه نهایی مسابقات فوتبال باشگاه های تهران در روزی حماسی 3-0 تیم استقلال را شکست داد.

به گزارش طرفداری، پرسپولیس بعداز این که 2 سال قهرمانی تهران را به استقلال واگذار کرد و 9 سال این تیم را شکست نداده بود، این تیم را با نتیجه ای خوب شکست داد و به همین دلیل عنوان حماسی را برای برد سرخپوشان انتخاب کرده ایم.

در این روز پرسپولیس با ترکیبی بهتر پا به میدان گذاشت، وحید قلیچ، محمد پنجعلی، کاظم سیدعلیخانی، مرتضی فنونی زاده، محمد حسن انصاری فرد، حمید درخشان، ضیا عربشاهی، شاهرخ بیانی، محمد مایلی کهن، فرشاد پیوس و ناصر محمدخانی مردان پرسپولیس بودند و در ادامه بهروز سلطانی و رحیم یوسفی برای سرخها به میدان رفتند اما استقلال که نسبت به سالیان قبل مردانی مثل حاجیلو را به علت مصدومیت و فرزام نیا و نعلچگر و شاهرخ بیانی را به علت ترک تیم نداشت، با ترکیبی متفاوت پا به میدان گذاشت.

ستاره این بازی بی تردید ناصر محمدخانی بود که یک گل زد، یک پاس گل داد و یک پنالتی گرفت و با همین شکل بود که تیم پرسپولیس این برد بسیار خوب را برای خود ثبت کرد.

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی این بازی را برد که در فینال هم شاهین را برد و عنوان قهرمانی را در مسابقات فوتبال باشگاه های تهران به دست آورد، پرسپولیس در این مسابقات تنها 16 بازیکن را در کل فصل در اختیار داشت.

میز تاریخ طرفداری